Ga naar onze FAQ pagina

Vragen per onderwerp

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@styleintravel.nl of bel + 31 (0)20 428 05 55.

  • Vluchten
  • Accommodaties
  • Autohuur
  • GreenSeat
  • Verzekeringen

    Allianz Global Assistance

    Vakantie is belangrijk.... U moet er onbekommerd van genieten. Daarom zijn er reisverzekeringen. Een annuleringsverzekering voor wanneer u niet kunt vertrekken of plotseling naar huis moet terugkeren en reisverzekeringen voor dekking van schade. Dankzij een samenwerking met Allianz Global Assistance, wereldwijd marktleider in reisverzekeringen en hulpverlening met meer dan 50 jaar ervaring, vindt u bij ons de beste verzekeringen voor de beste prijs.

    Met de door ons geselecteerde Combinatie B verzekering bent u verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en voorziene kosten indien u eerder naar huis moet. Bekijk hier een kort overzicht / verzekeringskaart (pdf-bestand) waarvoor u wel en niet verzekerd bent. Kosten zijn € 1,85 p.p. per dag voor reizen binnen Europa:  € 2,75 p.p. per dag voor reizen wereldwijd, exclusief de Verenigde Staten van Amerika en Canada en € 3,40 p.p. per dag voor reizen wereldwijd, inclusief de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

    De annuleringsverzekering vergoedt uw kosten wanneer u onverhoopt niet (meer) kunt reizen omdat u vanwege ernstige omstandigheden verhinderd bent. Zowel bij annulering voor vertrek als bij het afbreken van uw vakantie wordt de volledige reissom vergoed. Bekijk hier een kort overzicht / verzekeringskaart (pdf-bestand) waarvoor u wel en niet verzekerd bent. Kosten zijn 6% van de reissom + 21% assurantiebelasting en € 5,45 poliskosten.

  • Klachten
    • Geschillencommissie reizen

      Wanneer u bij de ondernemer heeft geklaagd en het lukt niet om binnen 4 weken de zaak onderling op te lossen, dan kunt u bij een van de commissies een klacht indienen. U kunt dit zelf doen bij De Geschillencommissie of dat door iemand anders laten doen, bijvoorbeeld een familielid of uw rechtsbijstandverzekering. Een advocaat is niet nodig, maar het mag wel.

      Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Voor meer informatie ziewww.sgc.nl.

    • Klachten tijdens de reis?

      Style in Travel biedt individuele vakanties. De talloze combinatiemogelijkheden die ons programma u biedt, maken het niet mogelijk op elke bestemming een host(ess) te stationeren. Style in Travel wordt daarom op al onze bestemmingen vertegenwoordigd door zorgvuldig geselecteerde lokale agenten. Uiteraard kunt bij hen ook terecht voor informatie of het boeken van excursies.

      Mochten er zich tijdens uw verblijf problemen omtrent de door u geboekte accommodatie(s) voordoen, dan dient u contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met ons kantoor in Heerhugowaard zodat onze collega`s in overleg met u hiervoor een passende oplossing kunnen zoeken. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien u niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten dan kunnen wij deze niet voor u oplossen en kunt u achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.

      Tijdens kantooruren: +31 (0)20 428 05 55
      Noodnummer: +31 (0)20 428 05 55

    • Klachten voor of na de reis?

      Ondanks de vele inspanningen die wij leveren om onze klanten een zorgeloze en kwalitatieve reis aan te bieden kan natuurlijk altijd iets misgaan. Mocht dit gebeuren, laat het ons vooral weten.

      Negatieve ervaringen tijdens het boeken van een reis of tijdens de reis zelf willen wij natuurlijk voorkomen en wij zullen dan ook onze maatregelen treffen zodat we onze reputatie als hoog gekwalificeerde reisorganisatie kunnen behouden.

      Een klacht over de dienstverlening van Style in Travel kunt u altijd bij ons melden. Via het contactformulier, per mail, per brief of telefonisch, + 31 (0)20 428 05 55

  • Voorwaarden
    • Als ik een reis via internet boek is dat dan definitief?

      Ja. Wij willen u erop wijzen dat boekingen die u via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde 'afkoelingsperiode', die in de wet 'kopen op afstand' wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die u via onze site boekt.

      Als u een boeking op aanvraag maakt is dit niet vrijblijvend maar definitief. U krijgt binnen enkele werkdagen bericht of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet is gelukt mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

    • Ik moet mijn reis annuleren, wat nu?

      Ahankelijk van de termijn waarop geannuleerd wordt, gelden verschillende voorwaarden voor kosten volgens de ANVR-voorwaarden. U kunt telefonisch uw annulering doorgeven. U dient echter altijd nog een schriftelijke bevestiging (per post of per e-mail) te sturen. Na ontvangst van de bevestiging maken wij de annuleringsnota in orde.

      Indien er bij Style in Travel een annuleringsverzekering is afgesloten, ontvangt u bij de annuleringsnota tevens een schadeformulier van Allianz Global Assistance.

    • Welke voorwaarden hanteert Style in Travel?

      Afhankelijk van de termijn waarop geannuleerd wordt, gelden verschillende voorwaarden voor kosten volgens de ANVR-voorwaarden. U kunt telefonisch uw annulering doorgeven. U dient echter altijd nog een schriftelijke bevestiging (per post of per e-mail) te sturen. Na ontvangst van de bevestiging maken wij de annuleringsnota in orde.

      Indien er bij Style in Travel een annuleringsverzekering is afgesloten, ontvangt u bij de annuleringsnota tevens een schadeformulier van Allianz Global Assistance.

  • Overige vragen